טל. 052-8835857

אודות סיגל יזרעאלי

צילום: הדר רייזמןÎגרייף

נעים מאוד ○ Hajimemashite ○ はじめまして

שמי סיגל יזרעאלי. בעלת M.A בלימודי מזרח אסיה, אוניברסיטת תל אביב. מורה ליפנית בישראל 18 שנים. אוהבת את יפן ואת השפה היפנית בכל מאודי.

זה 24 שנה עוסקת בכל הקשור בתרבות יפן: לאחר שסיימתי תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב, השארתי את ישראל מאחוריי ונסעתי להמשך לימודי היפנית בטוקיו. במשך שלוש שנים למדתי בבית הספר Yoshida Nihongo Gakuin, עבדתי בחנויות מקומיות בקהילה היפנית, למדתי את רזי הכנת הטופו המסורתי, לימדתי עברית, השתתפתי בתכניות טלוויזיה, ובעיקר התעוררתי מדי בוקר ליום חדש של גילויים של השפה היפנית – קסם ששבה אותי וממשיך להלך עלי עד היום.

מהימים הארוכים בהם ביליתי בחנות הטופו המסורתית, למדתי מה הוא כבוד אמיתי לעבודה, מה היא מסירות והשקעה אמיתית.

מעבודתי במסעדת ה'טאקו יאקי' למדתי מה הוא כבוד ללקוח, לאורח ולכל אדם באשר הוא.

בחיי ביפן, ראיתי פנים חדשות של צניעות וענווה.

כל אלה הם ערכים הטבועים בתרבות היפנית ומתגלמים כה יפה בשפתה, ואת זה אנחנו מגלים ביחד.

עם שובי ארצה התחלתי ללמד את הקהל הרחב יפנית במסגרת שיעורים פרטיים, קבוצתיים, חברות הייטק, מסגרות אקדמיות ובהן אונ' חיפה, 'דיאלוג' – האוניברסיטה הפתוחה. בשנת 2008 הקמתי את המרכז ללימודי יפנית בתל אביב.

בהוראת היפנית אני משלבת ידע והבנה נרחבים של התרבות, ההיסטוריה ודפוסי החשיבה היפניים הייחודיים גם כפי שחייתי אותם ביפן וגם כפי שלמדתי אודותיהם בלימודיי האקדמאיים.

וכך, במהלך השיעורים הולכת ונפרשת בפני התלמידים התרבות היפנית במלוא הדרה.

מורי המרכז הנאמנים – נובוקו סאן, טמאמי סאן, קאי סאן, יוקי סאן ומיטל סאן חברו אלי וביחד אנו עושים הכל בשביל להצעיד את תלמידינו אל מטרותיהם.
 
אנו שוכנים סמוך לקניון עזריאלי בתל אביב. באי המרכז שלנו יכולים להנות מאווירת יפן קטנה, לשבת ללגום תה על מחצלת הטאטאמי שלנו ולעיין בחומרי קריאה מגוונים. 

אני מאמינה כי לימודי היפנית יכולים לתרום לכל אחד הקשור לתחום יפן: גם לימודים אינטנסיביים שמטרתם התמחות בשפה וגם לימודים "על קצה המזלג", תורמים להבנת "הראש" היפני, התבונה וחכמת החיים, מעשירים ידע, ופשוט- מהנים.

ב־18 השנים האחרונות, בהן אני מלמדת, רכשתי עוד ועוד ניסיון בהוראת השפה, היכרות עם חומרי לימודים טובים ושיטות עבודה יעילות להשגת המטרות השונות של התלמידים.

בעבר כיהנתי כחברת הנהלה ב"אגודת הידידות ישראל-יפן" ואני חברה פעילה בה גם היום, ופועלת להפצת תרבות יפן בישראל.

אני נוסעת לעתים מזומנות ליפן להשתלמויות ולהצטיידות בחומרי לימוד ייחודיים ומעודכנים, הכול על מנת שהלימודים יהיו גם מהנים וגם יעילים.

אני משתתפת בסדרת הרצאות ושיעורי יפנית מטעם שגרירות יפן בישראל וגופים אחרים בארץ.

וכמה מילים לתלמידים שלי:

תודה לכם! על הסקרנות, על ההשקעה ועל שעות רבות של כיף! הסיפוק לשמוע אתכם מדברים יפנית הוא עצום! תודה גם על השיתופים של אתרי אינטרנט שעוזרים לכם ללמוד. ריכוז של חומרי למידה אלה נמצא בדף עזרי לימוד יפנית ברשת

תודה נוספת – ליאיר גולוב שצילומיו מיפן דיברו לליבי והם מוצגים באתר הזה, ולהדר רייזמן־גרייף תלמידתי היקרה, על הצילומים מהשיעורים.

כולם מוזמנים לבוא להתרשם מהשיעורים, ולפנות אלי בכל עת.

yoroshiku onegaishimasu

よろしく おねがいします

שלכם,
סיגל