טל. 052-8835857

בחירת מסגרת הלימוד המתאימה

אז החלטתם להתחיל ללמוד יפנית. יכול להיות שיהיה מי שירים גבה לגבי העניין הזה, אבל אל דאגה, אתם לא לבד, בישראל יש מאות תלמידי יפנית, באוניברסיטאות השונות, במסגרות שאינן אקדמיות ולומדים עצמאים, ויש גם ישראלים לא מעטים שלומדים יפנית ביפן .
הבחירה במסגרת הלימוד היא אינדיבידואלית, לכל אחד מתאים משהו אחר.
המאמר הזה עושה  סדר באפשרויות השונות ומפרט את היתרונות והחסרונות של כל מסגרת.

לימוד בקבוצה
לימוד בקבוצה מאפשר לתקשר ולדבר עם מגוון אנשים. התרגולים הם לרוב דינאמיים וכייפים  (במיוחד תרגולים בסגנון "משחקי תפקידים") .
הקבוצה מהווה גם מסגרת חברתית של אנשים בעלי עניין דומה לשלכם ומעבר לרכישת השפה, בדרך כלל רוכשים גם מכרים חדשים סביב הרקע של יפן ויפנית.  כל אחד בא עם תחומי העניין שלו והידע שלו שקשור ביפן והשיעורים, לרוב, מעניינים.
יש הבדל בין לימוד בקבוצה גדולה (8 תלמידים ומעלה) לבין קבוצה קטנה (עד  8 תלמידים) . הלימוד בקבוצה גדולה יכול להיות מסורבל, להשאיר מעט זמן דיבור ותרגול לכל אחד וגם מצריך סבלנות. קבוצה קטנה לעומת זאת היא פיתרון נהדר גם לחברה וגם לאפקטיביות של תרגול.
ואם כבר הזכרתי סבלנות, לימוד בקבוצה ככלל, קטנה או גדולה מצריך הרבה יותר סבלנות וקבלה של האחר. לפעמים יש קבוצות הומוגניות שהתלמידים בהן מתקדמים בקצב דומה ולפעמים לא.
קצב ההתקדמות בקבוצה הוא לרוב פחות מהיר מאשר בשיעור פרטי.
מבחינת מחויבות- קבוצה מחייבת הרבה יותר מאשר שיעור פרטי. (זה כך לא רק בלימוד שפה , גם בתחומים אחרים כמו אימוני ספורט למשל…)  מי שצריך מסגרת כדי להתחייב לתהליך- שיירשם לקבוצה!
מבחינת מחיר, לרוב קבוצה תהיה זולה יותר משיעור פרטי.
לסיכום:
היתרונות: חברה, תקשורת עם אנשים, אוירה כייפית. תרגולים ושיחות מפרות, מחוייבות לתהליך הלמידה.
החסרונות: התקדמות פחות מהירה מאשר בשיעור פרטי, צורך בסבלנות וסובלנות לקצב שונה של תלמידים אחרים.
לפרטים על קורס המתחילים הקרוב לחצו כאן
לימוד בשיעור פרטי עם מורה
בשיעור פרטי ההתקדמות היא בקצב המתאים לתלמיד. יש כמה "חזרות על החומר" שהתלמיד צריך. גם התוכן יכול להשתנות בהתאם להעדפות של התלמיד. לרוב יש גמישות בלוח הזמנים, וזה מתאים למי שקשה לו להתחייב למסגרת זמן קבועה למשך מספר חודשים. יתרונות נוספים הם קבלת מלוא תשומת הלב , ומלוא הזמן לתרגול.
מבחינת מחיר, שיעור פרטי לרוב יקר יותר מאשר שיעור קבוצתי.
לתיאום שיעור פרטי התקשרו 052-8835857
לימוד עצמאי
יש אנשים שמסוגלים ללמוד לבד משפע עזרי הלימוד שנמצאים באינטרנט, ספרים, מילונים, סדרות דרמה וכו'.
היתרונות הם בעיקר המחיר , שכן זו הדרך הזולה ביותר, וכן הגמישות מבחינת הזמנים, אין מחוייבות לאף אחד.
יש תלמידים שמגיעים לרמה גבוהה מאוד בלימוד עצמאי!
החסרונות הם:  לימוד ללא פידבק ובקרה אם מה שעושים הוא נכון או לא נכון. אחרי הכל אנחנו לומדים שפה,  ושפה צריך לדבר, להשתמש ולקבל תגובה..  כמו כן, יפנית היא שפה מאוד של הקשרים. כלומר הרבה פירושים למילים משתנים לפי ההקשר  והסיטואציה שבה הן נאמרות, לכן יש מקרים שבהם לא נכון להסתמך על פירוש מילוני בלבד.
השיטה המשולבת- לימוד עצמאי בהדרכת מורה
אם החלטתם ללמוד באופן עצמאי, עדיף ללכת על מה שאני קוראת "השיטה המשולבת". הכוונה היא ללימוד עצמאי שמשלב פגישה אחת לכמה זמן (חודש, חודשיים, או לפי איך שתרצו) עם מורה מקצועי, כדי לוודא שהכיוון נכון,  לוודא שאין טעויות, לתרגל דיבור ולקבל המלצות טובות להמשך הלימוד.
יכול להיות שכדאי לעשות שיעור אחד לפני שמתחילים ללמוד, כדי לקבל הכוונה נכונה להתחלה ומיפוי של חומרי הלימוד הקיימים.
לתיאום פגישה כזו התקשרו 052-8835857
 
 
 
 
 
 
 
 

שתפו את המאמר